Berichten uit Haiti

29 september 2016

Ik zit achter mijn laptop om de thuismail te lezen. Dat gaat momenteel iets lastig omdat de desktop geen internet heeft en ik dus via de site van de provider de mail moet lezen. Door deze omslachtigheid gebeurt het lezen van de mail niet elke dag En nu las ik zojuist een mail van twee dagen oud die mij heel blij maakte.

Hoe dichterbij het vertrek komt , hoe onrustiger ik word. Er voel (on) gezonde stress , maar waarom ? Onzekerheid over wat er komen gaat en wat ik moet verwachten , dat is het. Hoe zal de reis gaan , hoe kom ik met als die instrumenten, trommelvliesbuisjes,neustampons etc etc de grens over en Haiti binnen, Hoe zal dat gaan met de taal ( mijn frans gaat net iets verder dan du pain , du vin et du boursin ) en wat vinden mijn haitiaanse KNO collega's eigenlijk van mijn komst. Zien ze me niet als een wijsneus uit Europa ,die in hun keuken komt kijken. Kortom , toch wel eng

En toen was hij daar , een in perfect engels gescheven mail van collega Pierre. Hij wilde graag mijn mening over een casus van een meisje van 21 jaar met een groot gezwel in de bijholte.Inclusief afbeeldingen van de CT scan

Wat een pak van mijn hart: ik ga niet voor niets naar Haiti , ze spreken goed engels en niet alleen frans, ik word blijkbaar niet gezien als een pottenkijker en Pierre kijkt ook uit naar mijn komst , net zo als ik uitkijk om hem te ontmoeten .

De komende week kan me niet snel genoeg gaan , ik wil weg. ik wil naar Haiti

1. Ann-Jean Beck:
    Beste dr. Kooper,

Wat onwijs leuk en een echte uitdaging! Heel veel succes ! Ik ga je verhalen volgen.

Groetje, Ann-Jean
  2. Clementine:
    30 september 2016
    Ha Dick, ik had al een reactie geschreven op het vorige log, maar die is kennelijk niet doorgekomen. Fijn dat je al als collega wordt gezien. Het is internationale samenwerking: belangrijk voor hen, maar zeker ook voor ons! Veel succes. Bon courage. Clementine
  3. Kirsten jaarsma:
    30 september 2016
    Heel veel succes Dick en wat ontzettend tof dat je dit gaat doen! groeten, Kirsten
  4. Ina:
    30 september 2016
    Spannend hoor broer, en wat fantastisch dat je deze kans krijgt!
    Heel veel leer- en werkplezier daarin ver Haïti en ik hoop dat je veel mensen kan helpen en daarmee weer een stukje gezondheid kan terug geven.
    groetjes Ina
  5. Joleen:
    1 oktober 2016
    Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling. Je wilde aan het begin van je loopbaan al, maar het kwam er niet van. En toen fleur naar Madagascar ging wilde je het liefst mee. Nu ga je dan nog klein weekje. Ik vind het wel een beetje eng maar ook onwijs gaaf en leuk dat we alles zo kunnen volgen!!
  6. Joleen:
    2 oktober 2016
    Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling Dick. Je wilde eigenlijk al aan het begin van je loopbaan maar het kwam er niet van. Toen fleur naar Madagascar ging wilde je het liefs mee. Nu ga je dan, we vinden het allebei heel spannend maar het wordt zeker een geweldige ervaring!!!!
  7. Birgit:
    4 oktober 2016
    Hoi Dick. Fantastisch! Wat een uitdaging. Indertijd toen het vertrek naar Ghana voor mij dichterbij kwam, had ik ook spanning. Het bleek één grote ervaring te worden en dat zal Haïti ongetwijfeld ook zijn.
    Heel veel succes!
  8. Jan en Jet Oudshoorn:
    6 oktober 2016
    Ha ,stoere Dick wij lezen alles over het weer ,en jou te volgen is super ,hoop dat de werkelijkheid net zo mooi en spannend is ,als je dacht !
    Onnoemelijk veel succes !!