het is bijna zover , Nickerie , we komen eraan

30 juni 2021 - Den Haag, Nederland

Morgen de laatste werkdag en dan de koffer definitief afsluiten en dan gaat het avontuur beginnen. Alle voorbereidingen zijn getroffen we zijn er klaar voor

Omdat we naar een land gaan waar het COVID-19 nog vrolijk rondvliegt, worden we geacht een negatieve corona test te overleggen . De test mag niet te oud zijn, maar we moeten de uitslag wel weer op tijd hebben;  dus met wat puzzelen en meten zou vandaag testen goed uitkomen . En zo stonden we hedenochtend voor dag en dauw om zeven uur op de stoep van een tandartsenpraktijk, alwaar we allervriendelijkst ontvangen werden. Wanneer de dame achter de balie vraagt om een legitimatie en wij ons rijbewijs afgeven , blijkt dat zij het paspoortnummer moet controleren en .... paspoort hebben we niet bij ons . Ha , daar is hij dan , het eerste stressmomentje . Hub in de auto en snel naar huis gereden om voor het werk toch nog terug te kunnen zijn met de paspoorten . Een half uur later zit de kweekstok in ons neus en 10 minuten later staan we buiten . En nu maar hopen dat het desbetreffende  belangrijke papier er op tijd is met het goede resultaat:  Tweede stressmomentje : alles klaar en dan zal toch blijken dat een van ons positief is !!

's-Middags wordt keurig via de mail de uitslag bezorgd : allebei COVID-19 negatief . WE KUNNEN GAAN

1. Ina:
    30 juni 2021
    Lieve broer en Joleen, hele goede reis en mooie tijd daar in Nickerie. We zullen met veel plezier jullie reis verslagen de komende weken lezen.
    Liefs ina
  2. Jos Vogels:
    30 juni 2021
    Beste luitjes, we wensen jullie een fantastische tijd in Nickerie probeer naast het mooie werk ook nog wat tijd te vinden om leuke dingen te ontdekken.
    we houden jullie in de gaten.
    groeten van de vogeltjes.
  3. Els van Rest:
    30 juni 2021
    Een hele mooie reis toegewenst. En kom met prachtige verhalen terug!
  4. Clementine:
    1 juli 2021
    Ik verheug me nu al op de verhalen in de reisblog. En daarbij komt dat Suriname is zo’n mooi land is. Dus naast het vaak geestige relaas van Dick, kijk ik ook uit naar foto’s van de paradijselijke bloemen en vogels daar. Heel veel plezier toegewenst. Liefs, Clementine